אטרקציה חינמית (בינתיים) בין שמיים לארץ: עלינו לנסיעת מבחן ברכבלית של חיפה

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אטרקציה חינמית (בינתיים) בין שמיים לארץ: עלינו לנסיעת מבחן ברכבלית של חיפה

לכתבה
מבט אל מפרץ חיפה מבעד לחרכי האוויר ברכבלית. ביום בהיר הפליאה מובטחת איתן לשם

הפתיחה הרשמית עוד רחוקה, אבל ממש כעת מתרחשות נסיעות מבחן פתוחות לציבור. הזדמנות נהדרת לקחת את הילדים ולראות אחרת את המפרץ, הנמל והר הכרמל

94תגובות

בשקט בשקט, אם לא מחשיבים 57 שנות תכנון ועיכוב, החל לפעול רכבל התחבורה הציבורית הראשון בישראל. הרכבלית בחיפה פתוח כעת לנסיעות מבחן, בחינם, וההנהלה אף מבקשת מהציבור להגיע בהמוניו כדי לבחון את כלי התחבורה החדש. הרעיון להקים רכבל שיחבר בין המפרץ לאוניברסיטת חיפה עלה כבר ב-1965, אך רק מאוחר יותר השנה יוכלו סטודנטים להשתמש בו ככלי תחבורה אמיתי.

הרכבל, הנוף מהכרמל והחינמיות קראו לנו לבוא ולהתנסות. שלב נסיעות המבחן החל בארבעה במארס ויסתיים ב-18 בחודש, כך שעדיין יש למעלה משבוע להגיע וליהנות מפעילות שהייתה שמורה בעבר לאתרי סקי. מסלול הרכבלית החדשה הוא מתחנת מרכזית המפרץ דרך הטכניון ועד לאוניברסיטת חיפה. כל זה בזמן של כ-18 דקות בהן מטפסים 460 מטר. ניתן לצאת למסע הלוך וחזור להשלמת החוויה וההנאה מהנוף. בתקופת המבחן אף אחד לא מטריד את עצמו אם תרדו מהקרונית או שתבחרו להישאר לעוד נסיעה.

קרון יוצא בכל 15 שניות. הרכבלית
איתן לשם

ניתן להירשם לנסיעות המבחן בקישור מיוחד, אך עושה רושם שאף אחד לא ממש מתרשם מהרישום או היעדרו, כך שעלינו על הקרון שלנו באנונימיות חסרת תור. בסוף הנסיעה קיבלנו שאלון קצר שנועד לבחון את הנסיעה והתקלות, בטרם ייפתח השירות לציבור הרחב. בסך הכל יפעלו 148 קרונות שיעברו מסע של 4.4 קילומטרים. התכנון הוא שבכל 15 שניות תצא קרונית אחרת, אליה אמורים להידחס עד 10 אנשים (שמונה בישיבה בשני ספסלים ועוד שניים בעמידה).

כמובן שאי אפשר לחנוך כלי תחבורה בישראל, בוודאי לא בחיפה של ימינו, ללא סערה ציבורית. וכך הרכבלית שהייתה אמורה לפעול גם בשבת, לא תעשה זאת כרגע בעקבות קשיים מנהלתיים שהעירייה מערימה. בין אם תפעל בשבת ובין אם תיפול לאותם חוליים של מערכת התחבורה הציבורית הארצית, מדובר באטרקציה לכל דבר ועניין. בימים אלה, בלי סטודנטים לחוצים וכשהתחנות עומדות כמעט שוממות, מדובר בפעילות כיפית ביותר.

חלק מעמודי הכבלים מגיעים עד 30 מטר
איתן לשם

הקרונות החדשים מתהדרים בחלונות גדולים, כיאה לכלי שעולה מעל מפרץ חיפה. ניתן לפתוח חלק מהם לטובת אוורור, בהעדר מזגן בקרונות – נקודה שעשויה להתברר כבעייתית בימי הקיץ המהבילים. אך כעת, בקצה החורף, האוויר ששרק פנימה היה בהחלט נעים. גם מבוגרים בהחלט יוכלו ליהנות מחוויית הנסיעה הזו, כי בילוי משותף עם ילדים בקרון, בין שמיים לארץ, הוא אפשרות לכיוף נדיר.

זה לא מפחיד כמו לונה פארק, למרות שהכניסה והיציאה מהתחנות מלווה בהאצה מטלטלת, אבל יש בחוויה הזו מספיק כדי להפחיד מעט את הילדים בדיוק במידה הרצויה. בנוסף, העלייה האיטית אל הכרמל מאפשרת מבט נדיר אל מפרץ חיפה – הלבנייה שנותרה בודדת אחרי שחברתה קרסה, בתי הזיקוק וגם הנמל העצום שנראה מרחוק שליו במיוחד.

הלבניה הבודדה במפרץ חיפה
איתן לשם

הגובה הרב, בחלק מהמסלול כ-30 מטרים מעל פני האדמה, מאפשר לקטנים לקבל גם זווית אחרת על המציאות. משאיות ומכוניות שנראות גדולות בשגרה, משולות כעת לכלי משחק ומדובר על כר פורה לשיחה עמם על פרופורציות, גובה ומרחק. שיחה שמתחילה בהסבר על מה שנגלה מתחתינו, נמשכת בהיצמדות אחד לשני ברגעי הפחד ומסתיימת בחוויה כיפית וחינמית (בינתיים) בלב חיפה.

לראות מקרוב את צמרות עצי הכרמל. הכרמלית
איתן לשם

לאחר ה-18 במארס הרכבלית צפויה להיכנס לתקופת ביניים, בה היא תפעל בשעות מוגדרות בלבד עד שתיחנך רשמית בעוד כחודשיים. בינתיים יש לכם הזדמנות למעט זמן איכות בין שמיים לארץ עם הילדים, או עם עצמכם, מול אוניות ענק שנראות לרגע אחד כמעט זערוריות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות