בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מיליארדי שקלים לחקלאים ולחרדים: הדרישות של הח"כ המורד התורן

יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון (כחול לבן), הודיע כי ישבית את פעילות הוועדה ולא יצביע עם הקואליציה – עד שהממשלה תעצור את הרפורמות בתחבורה הציבורית ובחקלאות

145תגובות
ביטון
נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

עצירת הרפורמה הארצית בתעריפי התחבורה הציבורית; החזרת הסבסוד לנסיעות באוטובוס ביישובים חרדיים ובחלק מיישובי הפריפריה; פיצוי רטרואקטיבי בסך 10 מיליון שקל ל-85 לולנים בצפון; ביטול הכוונה לחייב לולנים בשדרוג לולים ישנים; ביטול הורדת המכסים על פירות וירקות ועצירת כל הרפורמות בחקלאות – אלה הם עיקרי הדרישות של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול-לבן), שהודיע הבוקר על השעיית פעילותו בקואליציה.

ביטון הודיע כי החליט להשבית את פעילות ועדת הכלכלה, וכי לא ישתתף עוד בהצבעות הקואליציה – למעט הצבעות אי-אמון – עד שהממשלה תענה לתביעותיו.

ביטון הציב אולטימטום כבר לפני שבועיים. על רקע התגברות תופעות ה"סחיטה", נוכח אובדן הרוב הקואליציוני בכנסת – דרישותיו לא נענו.

גנץ
נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

בישיבת סיעת כחול-לבן נשאל שלשום יו"ר המפלגה, שר הביטחון בני גנץ, כיצד הוא מגיב לאולטימטום. גנץ נתן גיבוי לביטון, ורמז כי הוא מצפה מהשרים שמקדמים רפורמות להידבר עמו.

הכוונה היא לשרת התחבורה מרב מיכאלי ולשר החקלאות עודד פורר, שאמנם באו בדברים עם ביטון – אך הוא לא הסתפק בכך. "אם יש מנהיגות בישראל, אם יש ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי – אז שיידעו לפתור את זה, לתקן 70%-80% מהרפורמות, או לדחות אותן לחוק ההסדרים וליישמן איתנו בהסכמה", אמר ביטון.

מתנגד גם לחוק ההסדרים

עיקר קצפו של ביטון יצא על כך שמשרדי התחבורה והאוצר הכריזו על הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית בזמן פגרת הכנסת – בלי לאפשר דיון בה בוועדת הכלכלה. במסגרת הרפורמה בוצעה סטנדרטיזציה בתעריפי התחבורה באוטובוסים, ובוטלו עיוותי תמחור היסטוריים, שבין היתר איפשרו נסיעות מוזלות בישובים חרדיים ובחלק מיישובי הפריפריה – שכעת יידרשו לשלם את המחיר הנהוג ביתר היישובים.  

ביטון, שנתמך בידי הלובי החקלאי, מעכב את שינוי תקנות הגנת הצומח ומונע את הרחבת היבוא המוזל של פירות וירקות. לפני שבועיים, הוא תבע בשמם של 85 לולנים בצפון הכרה בנזק העקיף שנגרם להם כתוצאה משפעת העופות – אף שאין להם כיסוי ביטוח לכך.

פורר
מארק ישראל סלם

הבוקר הביע ביטון זעם על התרגיל הפרלמנטרי שבמסגרתו הועתק הדיון בשדרוג הלולים לוועדת החינוך של הכנסת (מכוח חוק צער בעלי חיים) – וכן הביע כעס על כוונת האוצר להפקיע מידי מועצת הלול האינטרסנטית את הסמכות לתכנן את שוק הביצים ולחלק מכסות, באמצעות חוק ההסדרים.

בתגובה לאיומי ביטון, פירסם השר פורר פוסט שבו טען כי מועצת הלול דורשת להעלות באופן מיידי את מחיר הביצים ב-10%. "ראוי שהציבור יידע מהן דרישות מועצת הלול שבגללן ח"כ מיכאל ביטון הודיע שיפסיק להצביע עם הקואליציה", כתב פורר. "הם דורשים להמשיך ולגדל את הביצים בתנאי סניטציה קטסטרופליים, בניגוד לתקנות השירותים הווטרינריים. הם דורשים למנוע תחרות בענף ולשמור על המונופול בידי המגדלים הקיימים. אמשיך לפעול למען יותר מ-9 מיליון אזרחים בישראל ולא למען קבוצת לובי קטנה, ואני מצפה מחבריי בקואליציה לנהוג באותה הדרך".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו