
סרט ההמשך ללהיט משנות ה-80 מוכיח שאפשר להיות גיבור אקשן גם בגיל 60 ושאפשר ליצור שובר קופות בלי אפקטים. זוהי גם הפגנת כוח של כוכב־על, מפיק ותופעה הוליוודית ייחודית
השחקן המוערך היה חשדן כשהוצע לו תפקיד ראשי כפול ב"מון נייט", אבל אז נשבה בדמות מפוצלת האישיות: זבן וגיבור־על. בראיון הוא מספר איזו מהדמויות שגילם שינתה את חייו ואיך זה מרגיש להיות שגריר של דיסני ובו בזמן שחקן שייקספירי
ב"בת האמן", סרט מבריק ורב עוצמה, מנסה לשווא מרגריטה לינטון לזמן את אביה, הצייר ולדימיר לנסקי, לשיחה וחושפת בלי שמץ מלודרמטיות מה מחוללת הורות מתנכרת לנפש של בת
בסרט תיעודי חדש, "שטיפת מוח: סקס – מצלמה – כוח", היוצרת נינה מנקס מראה כיצד הקולנוע של הוליווד, מקובריק ועד טרנטינו, מפלה נשים. לקראת הקרנתו בדוקאביב היא מספרת כיצד הגיבו הבמאים שרצתה לראיין ולמה גם יוצרות מאמצות את השפה הגברית
ענקית התוכן משוועת ללהיט תורן ומהמרת על הקומדיה שבה רבל וילסון מתעוררת מתרדמת אחרי שני עשורים ורוצה לשוב לתיכון כדי להיות מלכת הנשף. היוצרים עושים לעצמם הנחות עם קריצות אל סרטי עבר, שלא מסתדרות עם קהל היעד
מענג את החושים, מפעיל מחשבות וסוחף את הנשמה. "3,000 שנים של כמיהה", סרטו החדש של ג'ורג' מילר שהוקרן בבכורה מחוץ לתחרות, עושה זאת בזכות תצוגת משחק נפלאה של אידריס אלבה וטילדה סווינטון
שניהם לא קולנוענים ולא עיתונאים, ובכל זאת הם התרוצצו בין האולמות השבוע, צעדו על השטיח האדום והתחככו בכוכבים. הדס דניאל ותומר בן טל שקיבלו הזמנה מיוחדת ממארגני הפסטיבל מספרים שהמציאות היתה הרבה פחות ורודה מהפנטזיה
קיריל סרברניקוב, מתנגד המשטר בארצו שעבר להתגורר בברלין, בא לפסטיבל כדי להציג את סרטו החדש "אשתו של צ'ייקובסקי". במסיבת עיתונאים הוא יצא נגד החרם על עמיתיו מרוסיה והביע תמיכה ברומן אברמוביץ'
גם בפסטיבל קאן, שמזוהה עם קולונע איכותי, מבינים שבלי קצת הוליווד אי אפשר. טום קרוז דפק כניסה מהסרטים כשהמסוק שלו נחת היישר במסיבת העיתונאים שבה קידם את סרטו "אהבה בשחקים: מאווריק"
נדמה כי הפלה היא המעשה שנושא את נטל האמביוולנטיות החמור ביותר בקולנוע. בהוליווד או באירופה, גם כשסרט נאבק למען זכות האישה על גופה, המעשה לעולם לא מוצג בקלות דעת
לא פקיד שרק ממלא הוראות. "אייכמן – ההקלטות האבודות", שיפתח את פסטיבל דוקאביב, הוא מסמך מצמרר החושף את אייכמן בקולו כאחד מאדריכלי הפתרון הסופי. "יש פה נאצי שמרשה לעצמו להודות במה שקרה שם, ואומר שהוא לא מתחרט על כלום", אומר הבמאי יריב מוזר. הצפייה בסרטו מעוררת תהיות בנוגע לאינטרס של מדינת ישראל למנוע את השימוש בהקלטות של הודאתו חסרת התקדים במהלך משפטו
הפסטיבל היוקרתי נפתח עם בקשה של נשיא אוקראינה לא לשכוח את ההרג בארצו, לצד סרט זומבים שעושה צחוק מקילוחי דם. המסר השנה הוא שעם כל הכבוד לסטרימינג ולמגפה, הקולנוע עדיין בחיים
הכוכבת הצרפתייה, הידועה באקטיביזם שלה, זכתה עד היום בשני פרסי סזאר. "לעזוב זה להיאבק", הסבירה, "באמצעות עזיבת התעשייה הזאת אני רוצה לקחת חלק בעולם אחר, בקולנוע אחר"
והיא לא לבד: סאלי פילד גילמה את אימו של טום הנקס אחרי שהיתה מושא האהבה שלו ואנג'לינה ג'ולי לוהקה כאמו של קולין פארל, בן גילה. בעידן של דגש על ייצוגים בהוליווד, האחרונות בתור הן שחקניות שעברו את ה–30
ב"אפריקה" מאיר גרנר, אביו של הבמאי אורן גרנר, מגלם דמות בשם מאיר שמתקשה להתמודד עם השלכותיו של גילו. יש בסרט פשטות ויופי, אבל לא ברור אם התכסיס היצירתי שבליהוק מצדיק את עצמו
קולנוע האימה הוא כבר מזמן לא רק הבהלות זולות ורוצחים סדרתיים. בעשור האחרון במאים צעירים מאתגרים את הז'אנר ואת הקהל עם סרטים חכמים, מסוגננים ומלאי ביקורת חברתית
השחקן איבד את תפקידו ב"בית הקלפים" והפקות בהשתתפותו הוקפאו לאחר שנטען נגדו שתקף מינית מספר גברים. בשנה שעברה צילם ספייסי סרט איטלקי שצפוי לצאת השנה
הפרעה להקרנת סרט קווירי בבוקרשט שימשה השראה לסרטים "שדה פרג" ו"חמש דקות", שיוקרנו החודש בסינמטקים. אחד מציע התנגשות קצבית בין ערכים, השני קלחת מבעבעת של רגשות ויצרים
ולדימיר פרידמן מוכיח שוב את כישוריו ומריה בלקין מצטיינת בתור שני מהגרים מברית המועצות לשעבר שמתקשים למצוא את מקומם בישראל, בסרט שמעורר ציפייה ליצירה הבאה של הבמאי יבגני רומן
תצוגת תכלית של אפקטים ואנימציית מחשב מבית ג'יימס קמרון, שובו של דיוויד קרוננברג ומותחן פסיכולוגי בארה"ב של שנות ה-50. טריילרים חדשים
ניקולס קייג' שמגלם גרסה של עצמו ב"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק" אינו הראשון שעושה זאת. גם ז'אן־קלוד ואן דאם, ארנולד שוורצנגר, ג'וליה רוברטס ואחרים לא היססו לצחוק על עצמם בסרטי קולנוע