ברגע הראשון נדמה שזו פרסומת תיירות טראשית, ואז מקיצים מהפנטזיה

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ברגע הראשון נדמה שזו פרסומת תיירות טראשית, ואז מקיצים מהפנטזיה

לכתבה
דיוי בראל, "קיט ונופש", 2022 דיוי בראל

האמן דיוי בראל צילם בנהריה שיכוני דיור ציבורי ו"שתל" אותם בתוך נופים מושאלים מגלויות ומגזיני תיירות. "המתח בין השבור למושלם נוכח תמיד", הוא אומר

82תגובות

במשך חודש שוטט האמן דיוי בראל ברחובות נהריה בחיפוש אחר אזורי מגורים שהזמן נתן בהם סימנים ובייחוד אחר שיכוני הדיור הציבורי שנבנו בארץ בשנות ה–50 וה–60. הוא צילם את המבנים הללו, כאשר הם ריקים מאדם (למעט שני חיילים המסתתרים, במעין מחווה לעבודותיו של עדי נס, בתחנה המרכזית) ולאחר מכן "שתל" אותם באופן ידני בתוך נופים מושאלים מגלויות, מגזיני תיירות ומאגרי תצלומים ברשת.

ב
דיוי בראל
בראל
דיוי בראל

הקולאז'ים שיצר מוצגים עד 2 ביולי בתחנה השישית של "זומו", המוזיאון הנודד שאוצרות שוע בו ארי, שחר בן נון ומילנה גיצין אדירם, במפעל זוגלובק בנהריה. "זו מעין פנטזיה שלא יכולה להתממש", אומר בראל. "ברגע הראשון נדמה שמדובר בפרסומת תיירות טראשית ומיד אחר כך הפנטזיה נשברת ומתגלה הפער בין שני העולמות האלה — השיכון הנוגה והשבור והשקיעה המרהיבה מאחורי פסגות ההימלאיה".

ז
דיוי בראל
ס
דיוי בראל

לדבריו, הפעולה של הוצאת השיכון מהקשרו ומיקומו במרחב אחר, נחשק, "מסירה ממנו סטריאוטיפים שדבקו בו ומאפשרת להתבונן בו מחדש. החיבור בין השניים עדין וגס, ריאליסטי ופנטסטי בו בזמן, והמתח בין השבור למושלם נוכח תמיד".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות