בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

{"title":"בלוגים","type":"htzMobileApp","items":[]}

חפה ממניירות, לא מתנשאת: רומי נוימרק היא המגישה הטובה בישראל

עריכה חכמה והגשה סקרנית, רגועה ולא מתחנפת הפכו את "חדשות הלילה" למהדורה הטובה ביותר על המסך. בתוך מסגרת מוגבלת, נוימרק מתעלה על שלוש מגישות מקצועניות לעילא

126תגובות
נוימרק ובר גפן, אמש באולפן
צילום מסך

הגיע הזמן לומר זאת: רומי נוימרק היא מגישת החדשות הטובה ביותר בטלוויזיה הישראלית, ו"חדשות הלילה" של התאגיד בהובלתה היא המהדורה היחידה שהצפייה בה אינה דומה להזמנה למסע כפוי ברכבת הרים. אינטליגנטית, מגלה סקרנות, לא מתלהמת, נטולת מניירות, לא מתחנפת לצופים וגם לא מתנשאת עליהם: אלה תכונותיה המרכזיות - של המהדורה ושל הפנים המזוהות איתה.

התחרות על לבם של צרכני הטלוויזיה בשעה 20:00 קשה במיוחד, וחברת החדשות מנצחת בה דרך קבע. סגנון ההגשה שהתפתח בשנותיה של יונית לוי על המסך עשיר במניירות מיותרות שממקדות את עיקר תשומת הלב בה: תעצמו עיניים לרגע ותקשיבו כמה הדגשים בלתי טבעיים, לא מתחייבים מן ההקשר או התוכן, יש כמעט בכל משפט שהיא משחררת לאוויר.

מהדורת חדשות הלילה, 28 באוקטובר - דלג
מהדורת חדשות הלילה, 28 באוקטובר

אם תזפזפו משם לתאגיד, תגלו שגאולה אבן ממקדת תשומת לב לעצמה כמובילת חדשות בעיקר בפתיח דעתני ובראיונות שנראים ונשמעים לעתים קרובות כתחרות לא לגמרי הוגנת בהיאבקות, כשלא ברור מדוע המרואיין מסומן כיריב מלכתחילה. תמר איש שלום, אחרי שהשתחררה מעט מן התדמית הוויזואלית של תואמת-יונית-לוי, נותרה עם ריבוי מניירות קוליות ופיזיות שמנסות להפוך כל אייטם למעניין ומלהיב מכפי שהוא באמת; לא כל דיווח על הבחירות לרשויות המקומיות קורא למעורבות הבעתית-רגשית כה עמוקה כפי שהיא מתאמצת להפגין.

חשוב לומר: לוי, אבן ואיש-שלום מקצועניות לעילא. נוכחותן על המסך כבר ברורה לנו מאליה וספק אם מישהו עדיין זוכר שפעם, ממש לא מזמן, סברו קודקודי הערוצים - כולם גברים עד עצם היום הזה - כי נשים לא יכולות להוביל מהדורת חדשות מכיוון שהן לא אמינות ומי בכלל יקשיב להן כשהן מדברות על מבצעים צבאיים או מהלכים מדיניים.

יונית לוי
הדס פרוש עבור חבר

אלא שרומי נוימרק מביאה אל המסך משהו שונה לגמרי. חמקמק ועם זאת רב עוצמה. קל מאד לזהות אלגנטיות כשפוגשים בה, קשה מאד להגדיר אותה, אבל זה מה ששורה על "חדשות הלילה" למן היום הראשון בו שודרה. זוהי תוכנית דלת תקציב שמשודרת בתנאים לא נוחים ואין לה את המשאבים ליצור חדשות טריות בעצמה, לשלוח צוותים כדי לייצר כתבות עצמאיות, תחקירים או לפרסם סקרים משלה. התוכן מגיע מאגרגציה - איסוף, צבירה ועיבוד של כתבות שכבר שודרו וחומרים ויזואליים נגישים מהעולם.

בעזרת העריכה החכמה במיוחד של תמנה הולצשטיין ובאמצעות הגשה אינטליגנטית לעילא, הופכים החומרים הללו אצל נוימרק לא רק למטלות דיווח כי אם גם לנושאים להרחבה, דיוק ודיון. באולפן של נוימרק יכולים הכתבים שייצרו את הכותרות להרחיב מעבר לסד של המהדורה המרכזית, עם פרשני התאגיד ואורחים מתחומים מגוונים (רובם לא פוליטיקאים) שמאירים פינות אפלות וזנוחות בסדר היום הציבורי.

גאולה אבן. הזמנה לקרב לא הוגן
רפי דלויה

האלגנטיות מתחילה במפגש של המצלמה עם נוימרק, שבניגוד לכללי הניראות הזהים של המהדורות המרכזיות, יושבת ברגלים משוכלות על כסא בר ליד שולחן עגול זעיר. זו בחירה נועזת במיוחד שמסמנת אותה, ערב ערב, כמי שאינה זקוקה להגנת התפאורה האולפנית וגם לא למיתוג האוטומטי שהתפאורה מקנה למי שיושב מאחורי השולחן הגדול, הראוותני והמיותר לגמרי של המהדורות המרכזיות.

נוימרק פותחת את דבריה ב"כבר מתחילות", שמתבקש כשיוצרות המהדורה הן נשים. כשמצלמה אחת מתמקדת בה ובמרואיין או במרואיינת שלה, נוצרת תחושה של שיחה שוויונית, אבל זה רק מפני שנוימרק, שמשדרת רוגע פיזי עילאי בסט הייחודי, באמת מתייחסת אל מרואייניה כשווי ערך, כבני אדם, ומנהלת איתם דיאלוג אמיתי של שאלות ותשובות. לא תצפו אצלה במתקפה, מלחמה, צעקנות או ניסיון להשתלט על השיחה מטעמי אגו. פעם אחר פעם היא מאפשרת למרואייינים להתנסח בבהירות מבלי לקטוע אותם, ומשכילה לשאול את השאלה הבאה בדיוק במקום הנכון, ברהיטות ותוך הפגנת סקרנות אמיתית.

תמר איש-שלום. מניירות קוליות
ענבל מרמרי

כשהמצלמה מתמקדת בה מאזינה למרואיין, על המסך רואים אשה בטוחה בעצמה, שלווה, מאופקת מאד במניירות שלה - והפלא ופלא, מצליחה לשדר לצופים שהיא באמת מתעניינת במה שיש לאחרים לומר, גם בלי עיניים פעורות או הבעות תדהמה והפתעה. בין אם נוימרק מדברת עם יעקב אייכלר על נפתולי הפוליטיקה החרדית, ערן זינגר על נבכי העולם הערבי, פרופ' חווה יבלונקה על תודעה של בעלי חיים או לינוי בר גפן על מצבם של אנשים שלקו בשבץ, היא נמנעת בקפדנות מהצהבה וסנסציונליזציה של המרואיין והנושא גם יחד.

את בר גפן, שבן זוגה לקה בשבץ והפך נכה, נוימרק לא דובבה באמצעות השאלה "מה את מרגישה". שתיהן התמקדו באותה מידה של מקצוענות בהנגשת הנתונים המבהילים ושתיהן לא עטו פרצופים מבוהלים: היכולת להפריד בין העניין הציבורי לסנסציה האישית היא סימן היכר של עיתונאות טובה, ונוימרק פשוט עושה עיתונאות מצוינת כמעט מדי ערב. וחוץ מזה, נוימרק גם מביאה אל המסך נתונים אישיים שמאתגרים את אידאל הניראות הנשי הרווח. אשה גבוהה עם פנים שמודיליאני היה שמח לצייר, אניצי כסף בשיער והחלטה שלא לצבוע אותם ואיפור שלא הופך אותה בשום אופן לבובת שעווה מדקלמת. הכל מיתרגם לאלגנטיות נדירה, מבורכת, במהדורה היחידה שאתם ממש צריכים לראות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו