בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

{"title":"בלוגים","type":"htzMobileApp","items":[]}

הפורמט שיקדם אותנו צעד נוסף אל מות האינטימיות

משתתפי כנס mipcom של תעשיית הטלוויזיה העולמית הופתעו מ-Making Love, תוכנית מציאות חדשה שהגתה חברת הפקות צרפתית. הצופים יזדקקו לשקיות הקאה וממחטות

16תגובות
בובות מין מסיליקון המשמשות את תעשיית הסרטים בהוליווד
David McNew / Getty Images / AFP

בזמן שבערוצים המסחריים שלנו מבשלים (12), מזמרים (13) וממחזרים (14), מתקיים בקאן שבצרפת כנס mipcom שהוא השוק הבינלאומי הגדול ביותר לתוכניות, סרטי טלוויזיה ופורמטים מסחריים. מפגש של קונים-מוכרים ומקצועני התעשייה.

גם משתתפי הכנס, אנשים שכבר ראו ושמעו על הכל בטלוויזיה, מריאליטי דייטים עם האקס, ריאליטי הולוגרמות של חולים במחלות סופניות ועד ריאליטי דייטים באמצעות ריקודים סלוניים, הופתעו מהפיילוט של "Making Love", תוכנית מציאות חדשה של חברת ההפקות הצרפתית WeMake. "זהו ניסוי חברתי פורץ דרך", הצהירו כמובן משווקי הפיילוט. 

מה הרעיון? בעזרת שאלונים ומבחנים מדעיים אובייקטיביים, גברים ונשים הטרוסקסואליים יצוותו זה לזה על פי מירב "ההתאמה". שניים שיוכרזו כזוג ייפגשו בפעם הראשונה במיטה, בחדר שינה שהוא אולפן טלוויזיה. הם לא אמורים לדעת דבר על הפרטנרים שלהם, אפילו לא את שמם. הם אמורים לקיים יחסי מין, ככל הנראה בחסות מצלמות מטשטשות ותאורת לילה אפרורית, כזו שמוכרת לנו מ"האח הגדול". בסיום האקט, כל אחד מהמשתתפים יעבור לחדר אמבטיה מרושת מצלמות ויוכל לספר לצופים על ביצועי הפרטנר. לאחר הווידוי המפורט, תעקוב ההפקה אחר הזוג החדש במשך שבועות כדי לברר אם התאהבו, מה קרה לקשר ביניהם ועד כמה "אנשי המדע" המלווים את התוכנית  צדקו או טעו ב"מבחני ההתאמה".

לא, זו לא מתיחה או פרודיה על מצבה העגום של הטלוויזיה המסחרית במדינות המערב, זו שנתונה למתקפה של פלטפורמות חדשות ופועלת מתוך ייאוש. זה בסך הכל השלב ההגיוני הבא באבולוציה של הריאליטי. אבני הבניין: "האח הגדול" - שמרשת את חייהם של המשתתפים במצלמות, ו"חתונה בהפתעה" - שגם היא "ניסוי מדעי", כלומר שקר כלשהו שהתחיל בפסבדו-חופה ונגמר באחווה סיטבון מאנפפת על זוגיות עם כוכב ריאליטי אחר. ויש גם אלמנט נוסף, סמוי ורב עוצמה, והוא המציצנות המוכחת של צופי טלויזיה לחייהם האינטימיים של אנשים "רגילים". כלומר, למה שנחזה כאינטימיות, והוא ההיפך הגמור שלה.

כנס mipcom בקאן, השבוע
AFP

יוזמי הריאליטי הזה מצדיקים את קיומו במצוקות האיומות בסצינת הדייטים בעידן "טינדר", ומציעים "מדע" במקום האקראיות המקוללת ואי הוודאות שבבסיס כל מפגש אנושי לא מתוסרט. אני לא יודעת אם קראו את "אנחנו" של יבגני זמיאטין, אם חשבו קצת על העולם הדיסטופי לעברו צועדת הטלוויזיה, עולם שאין בו דלתות ופרטיות ושבו אפשר לשלם לאנשים כדי לקיים יחסי מין מפוקחים וממושטרים להנאת המוני צופים.

מי שיקנה את הפורמט של "Making Love", יפיק אותו וישדר אותו (בשעת צפיית שיא כמובן כי ההפקה יקרה וצריך להרוויח), יקדם את מות האינטימיות צעד נוסף, תוך מתן הוכחה ניצחת שמין בתשלום בין זרים גמורים הוא פעילות חברתית לגיטימית, גם ממש אצלכם בסלון. עד שיתברר מי קנה, אפשר להצטייד בשקיות הקאה וגם בממחטות שילוו קינה אנכרוניסטית, שמרנית ומובסת על העולם שבו תוכנית כזאת היא מוצר מסחרי מבטיח.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו