
"אני רוצה לנגן רק את מה שאני שומעת. אפילו פחות"
אחרי שבפסטיבל באילת לא הופיעה אפילו ג'זיסטית אחת, פסטיבל חדש בירושלים שייפתח מחרתיים יארח רק הרכבים בהובלת נשים. הפסנתרנית קטיה טובול והחלילנית הדר נויברג שינגנו בו אומרות למה הן אופטימיות בנוגע לעתיד
אחרי שבפסטיבל באילת לא הופיעה אפילו ג'זיסטית אחת, פסטיבל חדש בירושלים שייפתח מחרתיים יארח רק הרכבים בהובלת נשים. הפסנתרנית קטיה טובול והחלילנית הדר נויברג שינגנו בו אומרות למה הן אופטימיות בנוגע לעתיד
גונזלס הוא מוזיקאי אהוב במיוחד על קהל האינדי הישראלי אבל שני הצדדים במשוואת הקסם שלו, הדממה והדינמיות, לא התממשו אתמול על הצד הטוב ביותר
Sail Away, שיר הנושא מאלבומו של רנדי ניומן, רקם אידיליה אמריקאית מתוך אחד הפשעים המחרידים בהיסטוריה. כשיצא, מחר לפני 50 שנה, הזכות לדמיין היתה הרבה יותר גמישה
יש כמה רגעי יופי ועוצמה באלבום החדש של קנדריק למאר, אך אלה אינם מתגבשים ליצירה סוחפת ושלמה. למרות התחושה שאם רק נאזין לו שוב ושוב נגלה בו רבדים נסתרים – מדובר באשליה. זוהי לא יצירת אמנות טובה באמת
לפני שבע שנים היא סירבה להצטרף ללהקת בנות של סיימון קאוול, כעת הזמרת נילופר יאניה הוציאה את Painless. כדאי מאוד להקשיב לו
האנרגיות החיוביות של "פולו & פן" הפכו אותם לאחד ההרכבים האלקטרוניים הצרפתים המצליחים בעולם — ובפרט בישראל. לקראת הופעתם ברמת גן, חבר הצמד פול ארמן־דליל גאה בבחירה ליצור מוזיקה בהשפעת דיסני, אך מודה שלפניהם עוד הרבה עבודה: "השאיפה היא להיות טובים ועמוקים יותר, זה עדיין לא 'פינק פלויד'"
הבעיה עם השיר החדש של עדן בן זקן היא לא התוכן המילולי שלו, אלא התפנית לרעה שהוא מחולל. הדקה הראשונה מדליקה למדי עם בניית קצב וחימום מנועים, אבל אז מתבררות הפנים האמיתיות שלו
This Much I Know to Be True שיצר ניק קייב על מסע ההחלמה ממות בנו ארתור ב–2015, יצא בתזמון מזעזע — יומיים בלבד אחרי שאיבד בן נוסף, ג'תרו. אף שהצפייה בו ספוגה בטרגדיה, ראוי גם לשפוט אותו כיצירת אמנות עצמאית, מלאת יגון, מפלס לא מבוטל של חשיבות עצמית — וגם הומור משחרר
אין עוד אלמנט מוזיקלי שמשדרג שיר פופ כמו "סי-פארט": אותו חלק שמגיע אחרי הפזמון וסוחף את השיר לנסיקה מרגשת. תשאלו את ליונל ריצ'י ופט שופ בויז
יכול להיות שרבים מבין עשרות האלפים שנהרו אתמול לפארק יצאו מההופעה מבסוטים. אבל השירה של אדם לוין, סולן "מארון 5", היתה כל כך פושרת וחסרת מחץ שייחלתי לכך שהוא יעצבן אותי בצווחות. לפחות להרגיש משהו. זה לא קרה
כשהבמאי ארי פולמן הציע לה ליצור את פסקול סרטו "איפה אנה פרנק", קארן או הסכימה מיד — ואז החלה להפציץ אותו בהקלטות ווטסאפ של זמזומים. בראיון מסבירה סולנית ה"יה יה יהז" כיצד תמונות עם סנטר כפול ועיגולי זיעה הפכו אותה לכוכבת כמעט יחידה בזירת הרוקנרול הגברית של ראשית המילניום, ועל מה מתחרטת מי שכבר הרגה את כל האלילים שלה
לא הפסקול שכתב לסדרה "טהרן", לא עבודתו עם עומר אדם ועידן רייכל, גם לא הההצלחה הענקית בטורקיה. מארק אליהו מאמין שההישג הגדול שלו הוא יכולתו לסחוף את הקהל הישראלי עם הקמנצ'ה, כלי מיתר עתיק שאף אחד לא הכיר. עכשיו הוא מוציא אלבום חדש ומספר על השיר שהקליט לבד בגשם והפך לתופעה עולמית
להקת האינדי המשפיעה והחשובה והמעולה מוציאה מחדש את אלבומה האחרון מ-1999, וגם חוגגת יובל 30 לאלבומה הראשון. סיבה מצוינת לדבר דווקא על האלבום השני שלה
בשיר "מנגלים", סטטיק איכשהו עובר, אבל בן אל תבורי סוחט בהגזמה את הסלסול, אגם בוחבוט נשמעת כמו שיבוט של עדן בן זקן והצל מזכיר צייד ראשים שמשחר לטרף. הסינגל החדש "מנגלים" צעקני וחסר חן, ובעיקר מכריז על עליונותה הישראלית
"אבות ובנים", הקאוור של ג'אזז לשירו של אביתר בנאי, הוא הטוב ביותר באלבום "זיכרון אחר" שסובב סביב זיכרון ושכול ישראלי. ברעד שברירי, בעיקר בזעקה גדולה, היא מעבירה את הפוקוס לדוברת האחרת שבמקור פחות נשמעה
את אלבומו, הראשון זה 13 שנה, הוציא בביטחון מלא — אך גם בידיעה שהפלייליסטים, שנגועים לדבריו ב"עריצות הצעירות", כנראה יתעלמו. בראיון הוא מספר מדוע הוא מקנא בזמרי תוכניות הריאליטי ולמה הוא נרתע כשמכנים את יצירתו "שירי ארץ ישראל"
עשרות שנים אחרי שדודתה הפגינה אומץ בלתי נתפש מול החיילים הנאצים, שרה מלצר כתבה על כך יומן מצויר. מחרתיים תנוגן יצירה של הסקסופוניסט יובל כהן בעקבות המפגש עמה. "הסיפור הזה לא עזב אותי. הייתי חייב לעסוק בו", הוא אומר
הקריירה של מוזיקאי הג'ז הדגול צ'ארלס מינגוס, שנולד היום לפני מאה שנה, ידעה עליות ומורדות אך תמיד דהרה כמו רכבת הרים. הקטע Meditations, שביצע בהופעה בניו יורק בשנת 1964, הוא מופת של שלמות אסתטית
איאן אנדרסון בן ה–74 היה נמרץ וחיוני, חילל כהלכה ושר יותר טוב מאשר בביקור הקודם שלו בישראל. אלא שהמוזיקה בהופעה של "ג'תרו טאל" בחיפה היתה רחוקה רוב הזמן מלהלהיב
איתמר לוי והראפר גוש־דן, הצמד שמאחורי BALDA, עושים היפ־הופ באנגלית, לא מנסים להתחרות בטונה וברביד פלוטניק ובינתיים ממשיכים לגור אצל ההורים