עדכון של אפל מאפשר לאפליקציות לגבות יותר - מבלי לבקש אישור

המהלך נועד להקל על משתמשים שהמנוי שלהם בוטל מבלי שהתכוונו לכך, ועל המפתחים לעמוד בכמה תנאים: להודיע ללקוחות קודם לכן, לא לעשות זאת יותר מפעם בשנה, ולא להעלות ביותר ב-5 דולרים - או 50% ממחיר המנוי

אפל מעדכנת את תנאי השימוש שלה – ומאפשרת לאפליקציות לגבות דמי מנוי גבוהים יותר מבלי לבקש את אישור המשתמשים לכך. החברה פרסמה זאת אתמול (שני), ואמרה כי היא מוסיפה לפעול בכל דרך אפשרית כך שתהליך הצפייה, הביטול והניהול של מנויים שונים יהיה פשוט ושקוף ככל הניתן ללקוחותיה.

לפני העדכון הזה נזקקו המשתמשים לחדש את המנוי באופן אקטיבי במקרה בו מפתח האפליקציה העלה את מחירה. כעת – זה לא תמיד כך, והמפתחים יוכלו להציע חידוש תחת עליית מחירים "מבלי שהמשתמש יאלץ לנקוט בפעולה כלשהי". אפל מבקשת להסביר כי השינוי נעשה כדי לפתור מצבים בהם תהליך הרישום הידני גרם לכך שמנויים של משתמשים בוטלו מבלי שאלה רצו בכך – משום שהם "נאלצו להירשם מחדש באופן אקטיבי בתוך האפליקציה".

אך אל דאגה – כנראה שלא תצטרכו לבדוק את פירוט החיובים שלכם בחשש מדי חודש: אפל מסבירה כי חידוש אוטומטי במקרה של העלאת מחיר המנוי חייב לעמוד במספר תנאים – וביניהם, שהלקוח יקבל התראה על העלייה הצפויה מראש. אפל מתחייבת כי המפתחים יעדכנו אותנו בשינויים: בין אם מדובר בהודעת מייל, נוטיפקציית "פוש" או הודעה פנימית בתוך שירות מסרים של האפליקציה – אנחנו אמורים לדעת על עדכון המחיר, ולהתכונן אליו בהתאם.

שאר התנאים קובעים כי לא ניתן לשנות את המחיר יותר מפעם בשנה, כי אין לייקר אותו ביותר מ-5 דולרים לחודש או 50 דולרים לשנה, ולא מעל ל-50% ממחיר המנוי הקודם (חודשי או שנתי). בנוסף, על הדבר להיעשות בהתאמה לחוק במדינה בה נמצא המשתמש. בכל מקרה בה האפליקציה אינה עומדת בתנאים הללו – המשתמשים עדיין יזדקקו להירשם לשירות במחיר החדש ידנית. אם לא ירצו להצטרף לתנאי התשלום החדשים, יבוטל המנוי שלהם בסוף החודש. בכל מקרה, יוכלו משתמשים אלה להירשם מחדש למנוי בתוך האפליקציה עצמה.