התמונה של עומר אדם ויעל שלביה הוציאה את טוויטר משלוותו

ונתנה את אות הפתיחה לאחד מהימים הפחות פוליטיקלי קורקט ברשת; מה עוד נותר להגיד ביום כזה של "מגה פיגוע" מקוון? נקווה שבעתיד נתקדם לכדי לחברה מכילה יותר כלפי פערים

לפני כמעט חודשיים הוכה העולם (אוקיי, חלקו הקטן מאוד) בהלם. קים קרדשיאן, אייקון פופ-טראש מהקוצע מהמדרגה הראשונה, החלה לצאת בקטע רציני עם פיט דיווידסון, סמל הפלופ-סטלה, באחד מהזיווגים המפתיעים של השנים האחרונות. האהבה אולי עיוורת, אבל שוב ושוב מובהר לנו כי לעיתים היא גם תתרנית - לא נרתעת מהפרשי גיל, פערים באישיות ובעיקר: בהשקפה קומית על החיים. ואם זה עובד (מוזר, אבל בכל זאת עובד) מעבר לים, מדוע גם לא כאן אצלנו על שפת הבריכה באילת?

זו השאלה שהעסיקה את הרשתות החברתיות בשעות האחרונות, מהרגע שיצאה התמונה המיוח"צנת, המהונדסת, המדויקת ובכל זאת במקביל גם שומטת הלסתות – של עומר אדם ובת זוגו החדשה יעל שלביה. היא דוגמנית ושחקנית, הוא זמר ואזרח העולם הגדול (ודובאי בפרט). נראה שמעבר למעגל המצומצם של הזוג הצעיר, הוכו כולם בהלם – ולא הצליחו לשמור על חרצובות המקלדת שלהם באחת מהיממות הפחות פוליטיקלי קורקט בתולדות הטוויטר הישראלי.

מה לא היה שם? רמיזות שמנופוביות כלפי גופו של הזמר, הערות ארסיות בנוגע לגולד דיגריות לכאורה מצדה, תהיות אודות מידת השיזוף א-לה תייר צרפתי שעטה על עצמו אדם ובעיקר מה שנראה כחוסר שביעות רצון מהפער – כפי שהרשתות רואות אותו – בינה ובינו. וכך התברר שוב כי גם במרומי הטוויטר חושבים בנוסחאות מגדריות שמחייבות אותו להיות עשיר ונדיב כדי להיות איתה, צעירה ויפה.

למעשה, יום כזה של "פיגוע טוויטר", כפי שהגדירו ברשת את התמונה הזו, הוא יום מבורך. כזה שמאוורר את העמדות האמיתיות שלנו לגבי נושאים שברומו של העולם, שעולים על פני השטח בהזדמנויות רכילותיות ודביקות כגון זו הישר ממעמקי הביבים האנושיים. אז אולי הוא "הכי חזק בארץ", "היא נמשכת לעו"ש שלו", "ביום שגברים שנראים כמוה יצאו עם נשים שנראות כמוה, נדע שהפטריארכיה מתה" ו"בטח, הוא איתה בגלל האופי שלו" כפי שסנטו בהם המגיבים, אבל זה לא מטשטש את זה שמדובר בעמדות מתושלחיות ומבאסות מגדרית, שהאהבה העיוורת ע"ש דיווידסון-קרדשיאן אמורה הייתה לגמול אותנו מהן.