
האבסורד הקיומי והטקסט הפונה בד בבד לקהל המדומיין על הבמה ולקהל באולם, מוגשים בצורה נהדרת במחזה "הכיסאות". אילן תורן ודורותה ביאלס מיטיבים להעביר בשורה שהיא אקטואלית במיוחד כיום
גירושי ההורים, דיכאונות והתאבדות הפכו לחומר קומי מחוספס במחזמר החדש של שרה סילברמן, "המרטיבה במיטה". "הכל עטוף בבדיחות גסות אבל זה גם פגיע ועצוב", היא אומרת, "אני מקווה שהורים יביאו את הילדים שלהם". איך שינתה את ההומור שלה והפכה למשפיענית בעידן התקינות הפוליטית, ממה היא כמעט מתה ומה התחדש לפתע בזוגיות שלה
האירוע התיאטרלי המבוסס על הרומן הרוסי הגדול "אובלומוב" הוא גדול מדי ועמוס מדי. למרות כמה רגעים אסתטיים, הבמאי יחזקאל לזרוב לא מצליח להזריק מספיק עניין לפאסיביות של הדמות הראשית ולא מציע פרשנות חדשה לטקסט המקורי
ההצגה "ג'" מאכזבת. "מיינדפאק", לעומתה, היא חוויה תיאטרלית עשירה ומקורית. טעימה קטנה מפסטיבל "תיאטרונטו" שננעל אתמול
מיכאל טפליצקי קיבל הצעות עבודה מפתות ברוסיה, אבל הוא בחר לחזור לישראל ולנהל את תיאטרון "מלנקי". עם עליית ההצגה "סיפור וחצי", שמביאה את טראומת הקליטה של מי שהגיעו מברית המועצות כילדים, הוא מסביר מה יש לו נגד מחזות אקטואליים ותוהה עד מתי שחקנים רוסים ייאלצו להסתפק בתפקיד המנקה או השומר
ההצגה הנכונה על הילד הלא נכון, הכלבלב האנושי עם ההליכה הכי מצחיקה שיש, וספר הילדים הקלאסי, שמרוב חרוזים — איבד את קסמו במעבר לבמה. על מה שווה להתעכב בפסטיבל חיפה להצגות ילדים
אחרי שנים כשחקנית תיאטרון, תמר קינן כבר שנאה לגמרי את מה שהיא עושה. "אז אמרתי שאני רוצה לביים, והתגובות היו 'אוי, חמודה'", היא נזכרת. עם עליית הצגות בבימויה בתיאטרונטו ובקאמרי, היא עונה למי שטוען שאישה תישבר ותבכה לפני שתצליח להחזיק אולם, ולא חוסכת ביקורת גם מציפי פינס, מהנשים החזקות הבודדות בתעשיית הבמה
סיפורה של צעירה שעוזבת את יהוד לעיר אחרת, המוצג ב"נס ציונה — המחזמר", מסמל תהיות קיומיות שנמצאות בכולנו. אין כאן אמירה מקורית אבל האופטימיות סוחפת ונעימה
עם תפקיד ראשי בהצגה "השחף", שלושה מחזות נוספים בקנה וסרט שהתקבל לפסטיבל ברלין — השחקן שלומי ברטונוב נמצא בנקודה בחייו שכבר היה בטוח שלא תגיע. בראיון הוא מדבר על נטל השושלת המשפחתית המפוארת, עשר השנים הרעות שבהן התמודד עם דיכאון וסמים ולמה סירב להופיע בקריית ארבע
חרף הבחירה המרעננת להציגו במשרדי חברת הייטק, המחזה "צירים" מוגבל מבחינה דרמטית ורגשית. הנושא מעניין — יחסי מרות מתעללים במקום העבודה — אך גודל הפספוס כגודל היומרה
"לא ייתכן שבגיל 50 אבלע את הרוק כששואלים בת כמה אני", אומרת לימור גולדשטיין, המשחקת במופע "אישה בעונת מעבר". "לימדו אותנו שזה משהו להתבייש בו", אומרת ענת לב-אדלר, שכתבה את רב-המכר שעליו הוא מבוסס. מהם שינויי הגוף והנפש המתחוללים, למה רופאים טועים ורושמים תרופות לדיכאון, ומה הפייק בקשר לנטילת אסטרוגן?
חברי כנסת ופעילים מימין מוחים נגד הענקת הפרס לשחקן ולבמאי הוותיק בגלל "נאום הבהמות" שנשא ב–2015. "מתן פרס לפילוג ישראל", צייצה רגב
קוטלר, שהחל את דרכו על הבמה כבר בגיל 17, מסר ל"הארץ": "אני בשמאל וזה לא מנע את חלוקת הפרס. זה נותן לי תקווה". בנימוקי הבחירה צוין כי "המסגרות החלוציות שייסד הרחיבו את גבולות הרוח הישראלית"
בעיבוד שלהם ל"הדיבוק", אבי גיבסון בר־אל ואמיר אוריין מוחים על היחס לאישה כקניין של אביה ובעלה. זוהי הצגת חובה לבמאים צעירים
שם האירוע | מקום | תאריך ושעה |
---|---|---|