בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

{"title":"טלוויזיה","items":[]}

סרטי השבוע בטלוויזיה

24.9-18.9

12תגובות
שרליז תרון, ניקול קידמן, מרגוט רובי ב"פצצה"
יס דרמה, ו', 12:43, סלקום טי־וי, 109 דקות
Hilary B Gayle/ Lionsgate / AP

פצצה
יס דרמה, ו', 12:43, סלקום טי-וי, 109 דקות
ב-2016, שנה לפני פרשת הארווי ויינשטיין, הסעירה את ארה"ב פרשת הטרדות מיניות שבמרכזה עמד רוג'ר איילס, מייסד ומנכ"ל רשת פוקס ניוז השמרנית-הימנית. סרטו של ג'יי רואץ' מ-2019 נוצר בהשראת פרשה זו, שכבר שימשה בסיס לסדרת טלוויזיה ולסרט דוקומנטרי. הוא מציג את סיפורן של שלוש נשים בלונדיניות יפהפיות, שתיים אמיתיות ואחת בדיונית, ומתמקד בדמותה של מייגן קלי (שרליז תרון), מכוכבות פוקס, שהיא שאפתנית, ימנית בדעותיה ונאמנה בכל מאודה לרשת העוצמתית ביותר בתולדות השידור הטלוויזיוני. לצדה מוצג סיפורה של גרטשן קארלסון (ניקול קידמן), שכבר אינה צעירה כשהיתה, ולכן איילס דוחק אותה מהפריים טיים לשעות אחר הצהריים והיא מחליטה לתבוע אותו על ההטרדות המיניות שעברה מצדו במהלך השנים. הבלונדינית השלישית והמומצאת היא קיילה (מרגוט רובי), שהגיעה מהמערב התיכון, מוצאה ממשפחה אוונגליסטית, והיא מלאת התלהבות עד שהיא עוברת את טקס הקבלה המשפיל אצל איילס (ג'ון ליתגאו, עטוף בחליפת שומן) שכל עובדת ברשת נאלצה לעבור (זו הסצינה החזקה ביותר בסרט). שלוש השחקניות טובות, אך הסיפור מוצג ביובש כה רב, במטרה להפוך אותו לאלגוריה מייצגת, שהצופים נותרים מרוחקים מהבחינה הרגשית. עם קייט מקינון, אליסון ג'ני, סטיבן רוט, ריצרד קיינד, קוני בריטון וטיילור הולנד, שחיוכיה הקטנים מסמנים שהיא יודעת היטב מה קורה מאחורי הדלתות הסגורות במשרדו של הבוס.

יום גשום בניו יורק

יס דרמה, שבת, 21:30; א', 14:40, 92 דקות
קומדיה מינורית של וודי אלן, שחסרה את מרבית המרכיבים של סרטיו הטובים: העלילה מקרטעת, הדמויות קלושות, הדיאלוגים נעדרי שנינות, ועל הכל שורה תחושת תלישות. הסרט מציג את סיפורם של שני סטודנטים בקולג' פיקטיבי במדינת ניו יורק, גטסבי ולס (טימותה שאלאמה), בנה של אחת המשפחות הניו יורקיות העשירות והמיוחסות ביותר, ואשלי (אל פנינג), שמוצאה מאריזונה. השניים נוסעים למנהטן הגשומה אחרי שאשלי, כתבת בעיתון הקולג', קיבלה ראיון עם רולנד פולרד (ליב שרייבר), מהבמאים הנערצים ביותר בארה"ב, לרגל צאתו של סרטו החדש. במנהטן דרכיהם של האוהבים הצעירים נפרדות כאשר אשלי נסחפת לעולמו המיוסר של פולרד, הנתון במשבר יצירתי, והיא פוגשת את פרנסיסקו וגה (דייגו לונה), כוכב קולנוע שהיא מעריצה. במקביל פוגש גטסבי את שנון (סלינה גומז), שחקנית מתחילה שהכיר פעם, ומנסה להתחמק מלפגוש מי מבני משפחתו, שאינם יודעים כי הגיע לעיר. עם ג'וד לואו, רבקה הול וצ'רי ג'ונס. הערוץ משדר גם את "קסם לאור ירח" של אלן מ-2014 (שבת, 23:04, 97 דקות).  
 

רצח כתוב היטב
יס אקשן, שבת, 22:00, סלקום טי-וי, 130 דקות
הבמאי האמריקאי המוכשר ריאן ג'ונסון נהנה למקם את סרטיו בהקשרים ז'אנריים שונים, ואז לתעתע בהם. כך הוא עושה גם בסרט זה מ-2019, ששמו המקורי "Knives Out", והפעם הוא משתמש במבנה המסורתי של ספרות המתח – זה הבריטי, שספריה של אגתה כריסטי הם הדוגמה המובהקת לו – כדי לחתור נגדו. בבית האחוזה של הארלאן תרומבי (כריסטופר פלאמר), מחבר ספרי המתח המצליח ביותר בעולם, מתקבצים בני המשפחה כדי לחגוג את יום הולדתו ה-85. הנוכחים הם לינדה (ג'יימי לי קרטיס), בתו, אשת נדל"ן, וריצ'רד (דון ג'ונסון), בעלה הבוגדני; בנו וולט (מייקל שנון), המנהל את עסקי ההוצאה לאור של אביו ומתמודד עם בנו שלו (ג'יידן מארטל), שהוא ניאו נאצי; הבת האלמנה ג'וני (טוני קולט), המתעסקת ברוחניות אלטרנטיבית, ומרטה (אנה דה ארמאס), המטפלת של הארלאן, הנחשבת לבת משפחה אך בני המשפחה אינם מצליחים לזכור אם מוצאה מאורוגואי או ברזיל. מי שלא הגיע לחגיגת יום ההולדת הוא רנסום (כריס אוונס), בנם ההולל של לינדה וריצ'רד. תרומבי נרצח כמובן בתחילת העלילה ואת הרצח יפתור הבלש הפרטי בנואה בלאן (דניאל קרייג), שמתנהג כמו בלש פרטי ספרותי וקולנועי קלאסי ואיש בעצם אינו יודע מי הזמין אותו. הסרט מבוים היטב, העיצוב החזותי שלו משעשע, כל השחקנים עושים עבודה מיומנת, והתוצאה נונה ומבדרת ביותר.
 

אמנות ההגנה העצמית
הוט סינמה 4, ה', 22:00, סלקום טי-וי, 104 דקות
שוחרי הקרטה עלולים שלא להיענות באהדה לסרטו של ריילי סטרנס מ-2019, שלא הופץ בישראל ומשתמש בקרטה כבסיס לקומדיה שחורה ביזארית ביותר. ג'סי אייזנברג, שזו אולי הופעתו החנונית ביותר עד כה, מגלם את קייסי, רואה חשבון, שעמיתיו לעבודה מתייחסים אליו כאילו היה בלתי נראה והוא גר לבדו עם כלב התחש שלו באיזשהו מקום בארה"ב שהוא סמל של אנונימיות. ערב אחד, כשהוא יוצא לקנות מזון לכלבו, הוא מותקף ונשדד. הוא מחליט להפסיק להיות קורבן, להפוך לגבר, והחלטה זו מתממשת כשהוא עובר במקרה ליד מחסן שמתקיים בו שיעור קרטה, המנוהל על ידי מדריך כריזמטי המכנה עצמו סנסיי (אלסנדרו ניבולה). כל התלמידים הם גברים פרט לאשה אחת ושמה אנה (אימוג'ין פוטס), שהיא כמעט בעלת חגורה שחורה, אבל רק כמעט כי היא אשה. קייסי נמשך למה שהוא רואה, והופך לבן טיפוחיו של סנסיי מכיוון שזה זיהה בו אדם שהוא יכול לתמרן למטרותיו האלימות והמוטרפות הנחשפות בהדרגה. זו סאטירה על מהותו הרעילה של המאצ'ואיזם, המוצג כאן כאידיאל של גבריות מפתה ומסוכנת בעת ובעונה אחת. לא הכל עובד בסרט, לעתים נדמה שהוא מחליק מהמסלול שהציב לעצמו ואינו יודע לאן לפנות; יש שיאמרו שהוא חיקוי חיוור של "מועדון קרב" של דייוויד פינצ'ר. ואולם, יש לו ייחודיות משלו, שהופכת את הצפייה בו לחוויה תמוהה לעתים אך מעניינת.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו