
גונזלס הוא מוזיקאי אהוב במיוחד על קהל האינדי הישראלי אבל שני הצדדים במשוואת הקסם שלו, הדממה והדינמיות, לא התממשו אתמול על הצד הטוב ביותר
הבעיה עם השיר החדש של עדן בן זקן היא לא התוכן המילולי שלו, אלא התפנית לרעה שהוא מחולל. הדקה הראשונה מדליקה למדי עם בניית קצב וחימום מנועים, אבל אז מתבררות הפנים האמיתיות שלו
בשיר "מנגלים", סטטיק איכשהו עובר, אבל בן אל תבורי סוחט בהגזמה את הסלסול, אגם בוחבוט נשמעת כמו שיבוט של עדן בן זקן והצל מזכיר צייד ראשים שמשחר לטרף. הסינגל החדש "מנגלים" צעקני וחסר חן, ובעיקר מכריז על עליונותה הישראלית
"אבות ובנים", הקאוור של ג'אזז לשירו של אביתר בנאי, הוא הטוב ביותר באלבום "זיכרון אחר" שסובב סביב זיכרון ושכול ישראלי. ברעד שברירי, בעיקר בזעקה גדולה, היא מעבירה את הפוקוס לדוברת האחרת שבמקור פחות נשמעה
הקריירה של מוזיקאי הג'ז הדגול צ'ארלס מינגוס, שנולד היום לפני מאה שנה, ידעה עליות ומורדות אך תמיד דהרה כמו רכבת הרים. הקטע Meditations, שביצע בהופעה בניו יורק בשנת 1964, הוא מופת של שלמות אסתטית
איאן אנדרסון בן ה–74 היה נמרץ וחיוני, חילל כהלכה ושר יותר טוב מאשר בביקור הקודם שלו בישראל. אלא שהמוזיקה בהופעה של "ג'תרו טאל" בחיפה היתה רחוקה רוב הזמן מלהלהיב
כשיצא ב-1998, סימן "קונסיומד" של פלסטיקמן את החיפוש של הטכנו אחר הטוהר. גרסתו המחודשת מרירה־מתוקה: נכנסת ללב – אך בה בעת מזכירה כמה אבדה החדשנות והתעוזה בגזרת האלקטרוניקה הרקידה. וגם: אגדת הרגאיי ששבה בזכות מיקסר מכושף
אחרי שהמיתוס לפיו פירקה את "הביטלס" נופץ, אלבום המחווה החדש והנפלא Ocean Child מתקן גם את העוול שנעשה ליוקו אונו המוזיקאית. קולה, שנעדר ממנו במובן הווקאלי (ובצדק), נוכח כחזון פלאי ומלא אמירה
משחקי המילים הדודיים והצפצוף המופגן על המוסכמות עשויים להרחיק מאזינים מהדור הצעיר, אבל האלבום של "טריפולי", הטריו של ערן צור, שלומי ברכה ודני מקוב, מכיל אנרגיה מתפרצת ורגעים של יופי טהור שכמעט לא נשמעים עוד ברוק הישראלי
ב־The Zealot Gene, אלבום האולפן הראשון שלה זה 19 שנה, "ג'תרו טאל" מזכירה להקת ליווי מקצוענית של סולן. רק לקראת השליש האחרון זוכים המאזינים לשמוע את איאן אנדרסון בתפאורה שהכי מתאימה לו
Laurel Hell של מיצקי הוא אלבום מוצלח עם כמה שירים חלשים. יש חשיבות בהכרזה הבומבסטית של "גרדיאן", אך היא חושפת גם את עוניו של הפופ העכשווי בכתיבת שירים
השירים והביצועים בגמר "אקס פקטור לאירוויזיון" נשמעו מהונדסים, מאומצים, חקייניים. I.M בביצוע מיכאל בן דוד היה היחיד שבו האלמנט הוויזואלי־מסיבתי־ריקודי האפיל מלכתחילה על התוכן המוזיקלי. אולי זו הסיבה שהקהל בחר בו
ב"לא יכול לישון", חברי "אמריקן יגאל" חוזרים לשטאנץ הרוקיסטי המוכר של שתי גיטרות־בס־תופים ומוכיחים שאופטימיות לא חסרה להם
"שברתם לי את הציניות", אמר ליטני בן ה–78 באחת מהופעותיו האחרונות, לפני ניתוח לטיפול בהתחרשותו. אבל הביצוע ל"ולא היה בינינו אלא זוהר" הוחמץ, והבחירה ב"תפסתי ראש על הבר" הטרנספובי היתה בעייתית
אובססיית האייטיז של דה ויקנד ניכרת גם באלבומו החדש, Dawn FM. אם תקשיבו לו עם החושים, תחוו רצף פופ בלתי ניתן לעצירה, אופורי כמעט, שגורם לבולטים שבאלבומי 2021 להתבייש. גם שאר האלבום מהנה, אבל יש ממה להסתייג
שם האירוע | מקום | תאריך ושעה |
---|---|---|