
ב"אפריקה" מאיר גרנר, אביו של הבמאי אורן גרנר, מגלם דמות בשם מאיר שמתקשה להתמודד עם השלכותיו של גילו. יש בסרט פשטות ויופי, אבל לא ברור אם התכסיס היצירתי שבליהוק מצדיק את עצמו
קולנוע האימה הוא כבר מזמן לא רק הבהלות זולות ורוצחים סדרתיים. בעשור האחרון במאים צעירים מאתגרים את הז'אנר ואת הקהל עם סרטים חכמים, מסוגננים ומלאי ביקורת חברתית
השחקן איבד את תפקידו ב"בית הקלפים" והפקות בהשתתפותו הוקפאו לאחר שנטען נגדו שתקף מינית מספר גברים. בשנה שעברה צילם ספייסי סרט איטלקי שצפוי לצאת השנה
הפרעה להקרנת סרט קווירי בבוקרשט שימשה השראה לסרטים "שדה פרג" ו"חמש דקות", שיוקרנו החודש בסינמטקים. אחד מציע התנגשות קצבית בין ערכים, השני קלחת מבעבעת של רגשות ויצרים
ולדימיר פרידמן מוכיח שוב את כישוריו ומריה בלקין מצטיינת בתור שני מהגרים מברית המועצות לשעבר שמתקשים למצוא את מקומם בישראל, בסרט שמעורר ציפייה ליצירה הבאה של הבמאי יבגני רומן
תצוגת תכלית של אפקטים ואנימציית מחשב מבית ג'יימס קמרון, שובו של דיוויד קרוננברג ומותחן פסיכולוגי בארה"ב של שנות ה-50. טריילרים חדשים
ניקולס קייג' שמגלם גרסה של עצמו ב"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק" אינו הראשון שעושה זאת. גם ז'אן־קלוד ואן דאם, ארנולד שוורצנגר, ג'וליה רוברטס ואחרים לא היססו לצחוק על עצמם בסרטי קולנוע
סרט האנימציה מציג מסר ברור ולא מורכב, ונראה כמו תרגיל ביצירת קולנוע היסטורי. עם זאת הוא ראוי לצפייה, בגלל האנימציה המרשימה ובשל היותו פרק נוסף ביצירה של קולנוען אמיץ, מוכשר ושאפתני
החלק השני של טרילוגיית האירוטיקה "365 ימים" לא מצליח לשחזר את סיפור התשוקה של הסרט הראשון. נשארנו עם סצינות סקס אילמות שכמותן אפשר למצוא גם באתרי פורנו
הדרמה המלחמתית מגוללת את סיפורו האמיתי של "מבצע קציצה", תחבולה בריטית נגד הנאצים שמערבת גופה אחת מתוזמנת היטב. למרות השחקנים המוכשרים והסיפור הבלתי ייאמן, הסרט כבד ולא מצליח לממש את הפוטנציאל
גם בנדיקט קמברבאץ' נסחף אל רעיון ריבוי היקומים ששולט השנה בקולנוע, בסרט שמסמן את חזרתו המשמחת של הבמאי סם ריימי. התוצאה תספק כנראה את המעריצים, אבל גם נכנעת לנוסחתיות של האולפן
חקלאי שיש בו יותר מכפי שנדמה בתחילה נחוש להגן על אדמתו. על בסיס הסיפור הפשוט הזה מציג הבמאי הטורקי סמיח קפלנוֹלוּ דימויים מרהיבים ביופיים ושליטה מוחלטת בקצב של סרטו
הדרמה המבוססת על נובלה של סטפן צווייג מגוללת את סיפורו של נוטריון אוסטרי שנכלא במשך שנים במפקדת הגסטפו. היא נעה בין הריאליסטי להזוי באופן שלא תמיד משכנע, אבל מצליחה לסחוף למרות פגמיה
כבר 40 שנה שדוידזון חי ומפיק בהוליווד, אבל המרחק לא מונע מדורות של ישראלים לצפות שוב ושוב בסרטי הקאלט שהותיר מאחוריו. בראיון מספר במאי "צ'רלי וחצי" ו"אסקימו לימון" על האנשים האמיתיים מאחורי פארוק וסטלה המגמרת, עונה למבקרים ובעיקר מתגעגע: "עברתי הרבה פסיכיאטרים כדי להשלים עם הניתוק"
23 שנה אחרי ששיחק בסרט "החברים של יאנה" שעסק בקשיי ההגירה מבריה"מ, יוצא לאקרנים סרט חדש בכיכובו של ולדימיר פרידמן, "קולות רקע", שעוסק בנושאים דומים. הוא לא שוכח איך בסיביר שאלו אותו "איך זה מרגיש להיות יהודי?" וכאן כינו אותו "רוסי מסריח" — אבל אחרי שנסע מיליון ק"מ ברחבי הארץ, הוא מודה: "הקהל כאן יקר לי"
אחרי שנכנס לחובות ענק, ספג ביקורות קוטלות וצבר מוניטין של משוגע, ניקולס קייג' חוזר, שוב. בראיון לרגל סרטו החדש, "משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק", קייג' מסביר איך הצליח לגלם את עצמו, מספר על הצעיר הפרוע שהיה ומתעקש שנתן מאה אחוז מעצמו בכל תפקיד שאי פעם גילם
סרטו של ריוסוקה המגוצ'י, שנוצר לפני "הנהגת של מר יוסוקה", נגיש יותר, חכם ונהנה מצוות שחקנים שזמן רב לא נראה כמותו. פשוט יצירה נפלאה של במאי עם חזון ייחודי
הגר בן אשר עוסקת בסרטה החדש בעונש המוות בארה"ב, ומצטרפת אל במאים ישראלים נוספים שנדדו למדינה ומצליחים לספק מבט נוקב אל עבר המקומות שלמקומיים לא תמיד נעים או נוח להסתכל אליהם
5.5-29.4
בשיאו, היה הקולנוע האמריקאי למייצג המובהק של הרגע, ההיסטוריה, החברה והתרבות שבהם הוא נוצר. האם זה עדיין כך, ואיך זה קשור לקלינט איסטווד, לג'יין קמפיון ולסטירה המהדהדת של ויל סמית?
בראיון לרגל עליית סדרה חדשה בכיכובה מספרת ג'וליה רוברטס לאן נעלמה בשנים האחרונות, מסבירה מדוע הפסיקה לשחק בקומדיות רומנטיות ונזכרת ברגע שבו הבינה שבראד פיט כבר לא יכול לגלם תפקיד ראשי