סביבה - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תמונות מתוך התערוכה "המסע לעבר: חוויית מציאות מדומה" במוזיאון השואה אילינוי בשיקגו

המהפכה הטכנולוגית משנה את זיכרון השואה, וטוב שכך

מונחים כמו חוויה ומציאות רבודה בתערוכות של מוזיאוני שואה עשויים לגרום מבוכה, אבל זו גם דרך למשוך צופים צעירים. ככל שיגבר השימוש בטכנולוגיה, כך יתמעט הצורך בהקמת מוזיאונים כאלה – שרובם הם מפגן ראווה אדריכלי סר טעם

הם ידועים בקפיטליזם חזירי ובאדריכלות ראווה. כדאי שבישראל יקחו מהם דוגמה

אדריכלים מובילים בעולם, שבדרך כלל אינם קשורים למחאות, החליטו להרים צעקה נגד הפלישה לאוקראינה, ודחו או ביטלו שורת פרויקטים ברוסיה. האקט המפתיע והמרגש גם מהדהד את שתיקת אדריכלי ישראל

מתוך "שטחים פתוחים-סגורים". ספק אם יימחה מהזיכרון

מערכת תכנון המרחב בישראל כמכשיר לאפליה, קיטוב ונישול

התערוכה "דיסצנזוס: חקיקה, תכנון, אדריכלות" שואלת אם אפשר עדיין לדמיין "שלטון הגון המשרת באמת ובתמים את האנשים כולם" - והתשובה נישאת ברוח. דווקא משום שהיא תובענית, היה אפשר לצפות שתקבל ממוזיאון תל אביב יותר תשומת לב

מתוך הסרט "נופלים". מתאבלים באיפוק, בדמעות עצורות, שזה ההפך הגמור מ"הדה־הומניציה שנעשית לערבים בתקשורת הישראלית"

הסרט "נופלים" מעניק שמות ופנים לקורבנות ההזנחה הפושעת באתרי הבנייה

הדוקו של יצחק רובין מעז להפקיע את המונח "שכול" מארון הקודש הצבאי החתום לטובת אתר הבנייה החשוף, ומראה את מה שישראלים רבים מעדיפים לא לחשוב עליו: ערבים מתאבלים בדיוק כמו כולם על ילדיהם